Återträffen

Jag glömde att skriva om filmen Återträffen efter att jag sett den. Jag tyckte att den var bra men att Anna Odell blev för mycket. Det känns inte som en bra idé att spela sig själv i en spelfilm. Det går ju inte att låta bli att undra hur mycket som är självupplevt och det var säkert en del av projektet, men jag gillar inte det riktigt.  
 
Jag gick ut nian 1990 och tog studenten 1994 så det är snart dags för återträffar. Dem som jag gick grundskolan med är jag inte så intresserad av att träffa, men den klass som jag tog studenten med (och som jag bara gick ett år med) skulle vara kul att återse. 
File:Stureskolan Hedemora 01.jpg
Bild på Stureskolan där jag gick låg- och mellanstadiet. 
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stureskolan_Hedemora_01.jpg

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag har inte sett filmen och inte varit på någon återträff heller. Lite synd men inte förvånande för sammanhållningen i vår klass var inte så bra.

Svar: Jag var blyg och pratade knappt med de andra i grundskoleklassen förutom två-tre tjejer som jag fortfarande har kontakt med, så att åka femtio mil bara för en klassträff kommer inte att hända. Om det blir när jag ändå är i stan kanske jag går dit.
Ylva

2014-04-09 @ 21:58:31
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Jag har varit på både 10- och 20-årsåterträffar med den klass jag gick med från ettan till nian. Senaste gången slogs jag av en tanke:
- Oj, vad gamla dom har blivit!
Haha! Alla utom jag, då... ;-)

Svar: Ja, så tänker jag också när jag åker hem till Hedemora och träffar gamla gråhåriga klasskompisar...
Ylva

2014-04-10 @ 10:36:53
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

jag är tvärtom, har bäst gemensamhet med dom jag gick 1-9 med :)

Svar: Ja, det är normalt, det är ju dem man hängt med längst.
Ylva

2014-04-11 @ 08:27:19
URL: http://www.gugge67.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0