Teboden

Idag tog jag med danska väninnan på stan. Det är så kul att hon som bor i Köpenhamn vill handla i lilla Ljungby!

De hade rea på nya skor på second handbutiken Våga va där jag köpte ett par sandaler för hundra kronor. Usel kvalitet och en rem har redan gått av men jag är ändå glad för jag ville ha ett par fina skor man inte behöver vara rädd om. 
Sedan åkte vi till Stockhultgårdens tebod i Markaryd där det var otroligt mycket folk! 

Det blev den vanliga beställningen: två scones med clotted cream och jordgubbssylt och tre munkar med hjortronsylt. Sedan var jag lite wild and crazy och beställde en kanna roibos med frukt och chili. Alltsammans ljuvligt gott! 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken härlig fikastund :-) Fast rött te avstår jag helt frivilligt...

Svar: Det är ett fantastiskt ställe! Jag har lärt mig dricka rött te på senare år.
Ylva

2014-07-30 @ 21:44:14
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

Ser alltid så gott ut med dina te fikan...:)

Svar: Ja, jag är en duktig fikare! :-)
Ylva

2014-07-31 @ 06:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0