Scenskräck

Maken fattar inte att när jag säger "Jag pratar inte i mikrofon" betyder det "Jag pratar inte i mikrofon". Han drog upp mig på scenen i lördags och ställde mig bakom en mikrofon! Då gled jag iväg och så fick han välkomna gästerna. Jag stod bredvid och gjorde en spontan teckentolkning.
 
Jag och mamma. 
 
Eftersom jag inte pratar alls inför många människor och han tyckte att jag skulle ställa mig upp och säga att det var dags för kaffe så skrek jag bara "tårta, tårta, tårta, tårta!" som om jag fyllde fyra år i stället för 40. Det funkade också. Alltså, på riktigt: om man har scenskräcken från helvetet så vill man inte säga något inför många människor även om man känner dem. Det var min fest och jag ville ha kul så då hade jag det. 

 




Kommentarer
Postat av: Znogge

Då är det du som lägger ribban så klart :-)

Svar: Ja, det är det och jag är mycket uppfinningsrik vad det gäller att slippa undan.
Ylva

2014-03-03 @ 18:07:55
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Haha! Men budskapet gick säkert fram i alla fall. Ingen kan väl missuppfatta ordet "tårta"?

Grattis igen :-)

Svar: Precis! Jag dricker inte kaffe så jag fokuserar på godbitarna! Tack!
Ylva

2014-03-05 @ 10:25:59
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0