Sommarstuga på hösten

Vet ni hur tråkigt det är med en sommarstuga i november? Hur tråkigt som helst! Igår följde jag med till stugan för att vi skulle bygga ett hönsrum. Hönorna bor för tillfället i en bur utomhus men snart blir det för kallt och inne hos tupparna kan vi inte ha dem.
 
Först hjälpte jag till med att bygga lite på traktorgaraget. Det var egentligen inte så farligt att hålla i plåtar medan maken skruvade fast dem men när jag tittade på klockan efter en evighet hade det gått tio minuter. 
 
Den här tuppen gillar att ligga ned. Han har lärt sig att ta sig ut ur buren, fast han kan inte komma in igen... 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det är väl ingen slump att det heter just SOMMAR-stuga ;-)

Svar: Jag kallar det sommarstuga, men det är mest lekstuga för min man som åker dit varje dag och matar djuren.
Ylva

2014-11-10 @ 21:29:31
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Men? Ni som har en miljon rum och utrymmen - och så bygger ni ett till? ;-)

Svar: Ja, två! Ett traktorgarage och ett hönsrum! Galet (!)
Ylva

2014-11-11 @ 12:16:59
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0