Kul med besök

Vi har haft mina föräldrar här sedan i torsdags och det är trevligt för de gillar också att hitta på saker och åka runt till nya ställen.
 
I torsdags var vi i Dannäs där min kollega bor på fina Linnegården.
 
Det var berättarkväll på deras loge där Saga och en annan berättare berättade.
 
På fredagen åkte mamma och pappa till Ven och där var det fint och på lördagen åkte vi båt.
 
Jag och mamma sattt längst bak och solade fötterna.
 
På kvällen hade vi kräftpremiär och jag blir alldeles lycklig av att kunna sitta ute och äta.
 
Idag lyckades vi äntligen komma till ljungheden i Mästocka när den blommar. Det är tredje försöket och innan har den varit överblommad. Nu var det otroligt vackert! 
 
Vi åkte till Falkenberg och tittade på Skrea strand. Jag blev mest fascinerad av det höga badvaktstornet som jag undrar hur man ska komma upp i.
 
Vi fick åka med vägfärjan trots att vi egentligen inte fick plats! "Fäll upp bryggan lite lagom." sa kaptenen till medhjälparen.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vi som bor så nära har aldrig varit på Ven och skäms nästan...

Svar: Då har ni det kvar! Jag var där 2003 och tyckte att det var jättefint.
Ylva

2015-08-23 @ 22:22:00
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

Härliga bilder !

Vi la märke till att Ljungen nu blommar fantastiskt fint här också !

Svar: Visst är det vackert med ljung! Tyvärr ligger inte ljungheden i Ljungby som man kan tro utan hör till Halmstads kommun.
Ylva

2015-08-24 @ 09:09:40
URL: http://www.gugge67.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Oj vad fint, gott och trevligt! :-)

Men jag undrar... Hon Saga - berättade hon en saga? ;-)

Svar: Ja, och helt passande är hon en av berättarna på Sagomuseet :-)
Ylva

2015-08-24 @ 10:45:28
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0