Terrordåd

Jag och maken var i Köpenhamn fredag-lördag. 
 
Jag hade presentkort på "brunch with bubbles" som jag äntligen fick utnyttja innan det gick ut, mums! Blev så mätt så att jag inte behövde äta igen på åtta timmar. 
 
Jag gillar inte mousserande vin men nu fick det bli det till pannkakorna. 
 
Och nu ska jag för ovanlighetens skull bli politisk! 
 
Vi stod och väntade på en buss och skulle åka hem till Sverige när det kom en stor polisbuss som det stod evakuering på och efter den flera polisbilar, så då förstod vi att det hänt något. Jag som är informationsproffs och före detta blivande journalist är naturligtvis för tryck- och yttrandefrihet men faktiskt inte till vilket pris som helst.
 
Jag känner danskar och muslimer så nu berör det här mig väldigt starkt. De flesta muslimer är inte terrorister men de vill inte att man ska avbilda profeten Muhammed och det tycker jag att vi ska acceptera. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Bubbelvin och mjölk? Det var nog den mest oväntade kombinationen... :-)

Svar: Det är faktiskt te (med jättemycket mjölk) i glaset. Har jag fått brunch med bubblor så äter jag brunch med bubblor! :-)
Ylva

2015-02-15 @ 19:12:27
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Vin till pannkakor...nja, då hade jag nog gått på mjölken :)

Jag kan hålla med om att det är onödigt att "skoja" med folks religioner, men det försvarar inte att folk mördar tycker jag

Svar: Det försvarar absolut inte mord! Det är fullständigt förfärligt det som hänt!
Ylva

2015-02-16 @ 08:27:59
URL: http://www.gugge67.wordpress.com67.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0