Jobba

Jag är kluven till att börja jobba igen. Det blir nyttigt för mig, eftersom jag har spårat ur helt nu under sommaren och ägnat alldeles för mycket tid till sockerbaserade nöjen. Men jag har fått ett avskräckande schema för första veckan. På måndag ska vi börja med mingel på skolgården klockan åtta! Jag kan tycka att det är jobbigt att mingla i vanliga fall och på morgonen är jag i det närmaste hjärndöd och då är det svårminglat! Jag brukar jobba 10-15 och ska försöka slingra mig ur många punkter som mest är för lärarna.
 
Vädret är inte mycket att hurra för, så då kan det vara bra att börja jobba. Det här är vårt nya obegripliga torg. Här kan man gå och cykla lite hur som helst och det går ganska bra, men till höger är det en lika förvirrande bilväg! Det stora spänningsmomentet här var om jag skulle hinna fram före regnet. Det gjorde jag inte för jag skulle tydligen stanna och fotografera.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ami

Alltid svårt att komma igång med jobbet efter en lång och härlig semester....och att dessutom mingla klockan åtta på morgonen förstår jag är ännu jobbigare!

Svar: Hm, jag börjar nog 8.30 i aulan, jag. Någon måtta får det ju vara.
Ylva

2016-08-10 @ 15:26:19
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Znogge

Vi började också med mingel klockan åtta men det gick helt ok. Jag satt nämligen i telefon med datorsupporten hela tiden ;-)

Svar: Tack för tipset! Jag ska kontakta IT. ;-)
Ylva

2016-08-10 @ 16:49:16
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Mingel klockan åtta??!!?? Hur tänkte dom där? Vid den tiden är jag som mest stingslig och vill helst inte bli tilltalad alls, än mindre tilltala nån... Hoppas det gick bra, och att du inte gjorde dig ovän med alltför många... ;-)

Svar: Alltså, måndag har inte varit än... Jag kommer att smita (sova) från minglet.
Ylva

2016-08-11 @ 09:54:08
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Oj, vilken start hörru, men det går nog bra.

"Sockerbaserade nöjen" :) det var ett bra uttryck

Svar: Jag tänker att de kan mingla bättre utan mig. Ska gå på Ljungbydagarna också så hela veckan blir full. :-)
Ylva

2016-08-11 @ 11:07:45
URL: http://www.gugge67.wordpress.com
Postat av: Maria H

Sockerbaserade nöjen ska icke underskattas

Svar: Nä, men eftersom jag inte vill dö av fetthjärta får jag lugna ned mig lite nu...
Ylva

2016-08-11 @ 15:53:49
Postat av: Veiken

Oups - sockerbaserade nöjen är mysigt, men är till för att ändras! :)

Svar: Ja, så här kan jag inte hålla på. Det finns för många frestelser på sommaren...
Ylva

2016-08-11 @ 17:12:10
URL: http://veiken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0