Ljungbydagarna

Jag hann inte blogga igår för jag hade fullt upp med Ljungbydagarna. Dessutom har jag börjat jobba denna vecka. Vi hade förfest igår och var 18 personer här hemma.
 
Maken odlar gurkor till en väninna men hon glömde ta med sig den här hem.
 
Jag åt halstrad halloumi. Eftersom jag var stökig och inte ville ha picklad och inlagd gurka, morot och lök fick jag sallad och ost i stället. Jättetrevlig kille i den matvagnen! Jag hade bara tänkt skylla mig själv och äta baguetten och potatissticksen som ingick. Väldigt gott, men jag blev lite rädd för chipotlemajonnäsen och chilimajonnäsen som jag ändå var modig och tog.
 
Det irländska bandet Tullamore lads från Skåne har en fin tradition att spela på Ljungbydagarna och de är alltid roliga att höra och fuldansa till.
 
Idag var det bilutställning och jag blev kär i en liten Fiat 500.
 
Nu har jag plötsligt fått en gratisbiljett till en tjejkväll, som jag egentligen tycker låter fånig men med ett tjejgäng blir det nog kul. Det får jag berätta om imorgon.
 
 

Kommentarer
Postat av: Veiken

Halstrad halloumi är en höjdare och irländsk musik likaså! Blev det någon Molly Mallone? ;)

Svar: Javisst, jag fick min Molly! :-)
Ylva

2016-08-20 @ 17:38:05
URL: http://veiken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0