Om yttrandefrihet

Idag blev jag bekymrad och ledsen över att ett för mig självklart inlägg på Facebook gav upphov till en massa kommentarer. Även om diskussionen inte var mot mig personligen blev det jobbigt. Jag måste nog ta bort några "vänner" där. Här är länken. Kolla gärna på min FB-sida också, Yfronten Blogg. Jag orkar inte ta diskussionen längre där, men tänker att här håller de flesta med mig så att jag inte behöver bli så upprörd.
 
http://www.svt.se/kultur/nya-tider
 
Här är en bild från det trevliga nostalgicafét i Torpa, som gör mig lite glad igen.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Oj, där blev en hetsig debatt och tonen var väl inte helt trevlig. Viktigt att skilja på sak och person...

Svar: Jag brukar ändå försöka tolerera alla möjliga åsikter. Maken och jag röstar helt olika. Men rasistiska strömningar kan jag inte stå ut med!
Ylva

2016-08-22 @ 20:36:30
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Trist när det blir sådär otrevligt.

Skönt att du hittade ett sätt att bli gladare igen!
Kram

Svar: Det är så konstigt! Av hundra inlägg är det kanske ett som är lite politiskt och då hugger de här personerna på en gång, de som aldrig reagerar på mina egna inlägg på Facebook. Suck!
Ylva

2016-08-23 @ 10:10:42
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Veiken

Inte roligt alls när det blir en hätsk debatt. Jag har inte något som helst till övers för Nya Tider, men blir ändå fundersam. Nu fick dom mycket mer publicitet än om allt tigits ihjäl.
Förbud tenderar till att skapa underjordiska rörelser med allt vad det innebär.
Under förbudstiden i USA (länge sedan nu) har det aldrig funnits så mycket sprit på olika illegala klubbar som då.
Det här kan bli ur långt som helst, men jag slutar där och hoppas att de högerextremistiska krafterna förgör sig själva på ett eller annat sätt!


Svar: Jag tänker också försöka ignorera dem. Det hade varit bäst om Bokmässan sagt nej från början, de får ju bestämma vilka som ska ställa ut. Tyvärr ser deras hemsida seriös ut vid en första anblick och jag förstår att många går på deras propaganda.
Ylva

2016-08-23 @ 15:55:03
URL: http://veiken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0