Publiv i London

Vi avverkade en hel del pubar i London, men jag blev lite besviken för att de inte alltid har drinkar.
 
I Camden kom vi att tänka på låten YMCA med Village People.
 
Så här fullt var det på The Beehive i Brixton redan före sju eftersom många skulle på samma konsert som vi.
 
Sista kvällen gick vi på Queens arms i Pimlico där vi bodde. Man kan se på klockan här att den bara är tio och en av gästerna har redan somnat... Jag läste hos https://lenaiwales.wordpress.com/ att många pubar stänger redan elva och att det är en tradition från första världskriget när man ville att besökarna skulle hinna nyktra till innan de började jobba dagen efter.
 
Jag hann med en fin fish and chips (men med äcklig rödbetssallad) innan vi åkte hem.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vi satsar också på att hinna med en del pubar när vi kommer till London. Fast för min del blir det oftast ett glas vin bara...

Svar: Jag vill äta när jag dricker vin och ville ha något annat än cider. Det blev en äcklig Cuba libre med klorsmakande isbitar på ett ställe, men jag orkade inte klaga för jag vet inte vad klor heter på engelska.
Ylva

2016-12-08 @ 21:16:22
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0