Tebod och kräftor

Igår var jag med väninnorna på teboden i Markaryd.
 
Vi åt och drack afternoon tea. Då får man välja två sorters te var så därför blir det en väldig massa tekannor.
 
Och så kakor såklart!
 
Jag var ju proppmätt länge efter det men det kan inte hjälpas när man bjudit hem vänner på kräftor.
 
När man (jag) gör äppelpaj med flytande smör blir det inte smulpaj utan mera knäcktäcke men det gör inget för det är ännu godare!
 
Sedan hejade jag på Frans i mellon och det gick ju bra förutom att vännen mixtrade med sin blåtand och råkade stänga av ljudet på TV:n precis när Frans skulle sjunga...

Kommentarer
Postat av: mor

Å vad jag blir sugen! På teboden alltså. Tänk att få välja två sorters te varav inget är Earl Grey.

Svar: Jag valde Green goji (äckligt) och Vilda Matilda (gott) och smakade på de andras Darjeeling, Oolong och andra som var goda.
Ylva

2016-03-13 @ 16:18:03
Postat av: Znogge

Afternoontea är verkligen inte fel men visst blir man mätt! Är mer som en hel måltid :D

Svar: En rejäl måltid! Och så väldigt gott!
Ylva

2016-03-13 @ 17:07:55
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Åh så mycket gott! Och helt klart så vann rätt låt :-)

Svar: Eftersom vi inte vill att Sverige ska vinna i år kan vi skicka en lugn låt som inte gör så mycket väsen av sig. Men bra är den!
Ylva

2016-03-14 @ 11:54:42
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0