Grillen, mellon och Sollan

Mamma och pappa har varit här i helgen och igår slaktade vi fyra tuppar och grillade.
 
Vi skållar dem i en gammal oljetunna (rapsolja).
Maken var den enda som var vaken hela mellon. Jag somnade till lite i omröstningen och tyckte att 3 1/2 timme var i längsta laget för en TV-sändning. Australien var min favorit och jag trodde att den skulle vinna ända tills precis på slutet. Egentligen tycker jag inte ens att de ska få vara med, men nu var det en bra låt.
 
Idag åkte vi till Sollans café vid sjön Bolmen. Där hade de hemskt gott och billigt fika. Mamma blev särskilt nöjd med att få en hel kanna te.
Fina regnbågskakor, nio kronor styck.
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

vem orkar se mello ?? :)

Svar: Faktiskt inte så många jag känner. :-)
Ylva

2016-05-15 @ 21:00:39
Postat av: Znogge

Var de nu med kunde de lika gärna vinna ;-)

Svar: Ja, och så skulle det ha blivit intressant att se var det skulle bli nästa år. :-)
Ylva

2016-05-15 @ 21:12:10
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Jag överraskade mig själv och blev faktiskt riktigt imponerad. Lyckades se HEEELA Storschlagerfinalen utan att somna. Undrar om det har inträffat förut? Tror inte det... :-)

Svar: Haha, jag har aldrig somnat! Förra året missade vi festivalen och var på 40-årsfest.
Ylva

2016-05-16 @ 11:00:40
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0