Asienexplosion

Det händer något konstigt i stan nu; de dränker oss i asiatisk mat!
 
Vi har tre asiatiska restauranger i samma hus! Restaurang Peking har legat i det fina Tellushuset länge.
 
Suriyothai har nyöppnat efter en brand.
 
Den här skylten med Lilla Bangkok upptäckte jag nyligen och har ingen aning om vad det är, men man får anta att det är thailändsk mat.
 
Helt nära Tellushuset ska de snart öppna Rosegarden som vill ha 300 lunchgäster per dag! Alla de här ställena är helt ointressanta för mig som inte gillar asiatisk mat. Om de inte har en dessertbuffé där jag kan gå loss på friterade bananer... Jag har saknat en italiensk eller grekisk restaurang.
 
Nu fick jag en! Det här ser inte så roligt ut, men de har jättegod italiensk mat!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

kul med lite annorlunda alternativ :)

Svar: Bra med alternativ, men nu tror jag att det blir för många matställen här.
Ylva

2016-11-08 @ 17:50:06
Postat av: Ama de casa

Lyllo dig - jag ÄLSKAR asiatisk mat! Och här i stan finns en hel hög med såna. Tyvärr är 99,99% av dom kinesiska... Gillar i och för sig det också, men vill gärna ha lite variation i tillvaron... :-)

Svar: I Sverige känns det som att thai funkar bäst. Jag kom nyss på att den italienska restaurangen drivs av en grek. Det är konstigt för grekiskt funkar nog lika bra.
Ylva

2016-11-08 @ 18:18:55
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: znogge

Finns det verkligen underlag för så många av samma typ tänker jag. Men jag förmodar att det löser sig om så inte är fallet. Jag föredrar nog italiensk mat dock...

Svar: Jag tvivlar på att det finns så många hungriga personer så att det kan gå runt i denna lilla stad. Tyvärr tror jag att byggnaden där Gourmet är snart ska rivas.
Ylva

2016-11-08 @ 18:57:35
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Veiken

Det är trendigt med asiatisk mat nu och då dyker dessa restauranger upp som svampar ur jorden. När trenden vänder är det något annat man "ska" äta.

Svar: Det är så konstigt! Jag äter vad jag gillar och struntar i vad som är trendigt.
Ylva

2016-11-08 @ 19:58:58
URL: http://veiken.se
Postat av: Ami

Visst är det märkligt att det finns så många liknande restauranger på samma ställe!
Jag äter gärna asiatiskt, men vill också kunna variera mig med annat ibland :)

Svar: Jag tror inte att vår lilla stad kan ha så här många matställen med liknande utbud. Vi får se hur det går.
Ylva

2016-11-08 @ 20:33:12
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0