Kallt i Köpenhamn

Det blev inte riktigt som planerat med Köpenhamn. Ursprungsplanen var att åka dit i fredags, gå på Den blå planet på lördagen och åka hem på söndagen men ett tåg spårade ur i Alvesta i fredags och då vågade vi inte chansa på att tåget skulle gå som det skulle från Älmhult (nästa station).
 
Jag lurade med maken till Öland på skördefest en gång och där fick han pumpaöverdos så jag fick inte in honom på Tivoli där de hade Halloweenfirande.
 
Vi åkte på lördagen i stället, men det blev fel på tåget så i Hässleholm fick vi byta tåg. Jag trodde att det fanns en station vid Den blå planet, men det är när man åker metro, så vi råkade åka in till stan direkt. Där brunchade vi och åkte till lägenheten där vi fastnade pga spöregn. På kvällen masade vi oss ut och åt på en liten italiensk restaurang på samma gata.
 
På söndagen gick vi på Den blå planet som är det största akvariet i Norra Europa och det var verkligen enormt! Här är deras största akvarium som heter Oceanen. Fint!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Veiken

Ojoj - jag är också lite smått allergisk mot Halloween!
Tråkigt med allt strul, men det blev nog bra ändå! :)

Svar: Min mamma fyller år 31 oktober och tycker att det är synd att de förstör dagarna där omkring med amerikanskt trams och det är även synd på den annars fina traditionen med gravkransar som försvinner lite. Men helgen var bra.
Ylva

2016-11-07 @ 17:14:23
URL: http://veiken.se
Postat av: Znogge

Det var tyvärr en del krångel med tågen i helgen. Yngsta fröken fick hoppa av i Lund och vända hem igen. Irriterande för det krånglar ofta. Er helg lät ändå bra tycker jag.

Svar: Nä, vad dumt! Jag fastnar ofta i Hässleholm :-( Jo, vi hade en bra helg.
Ylva

2016-11-07 @ 17:55:47
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Men fy vad jobbigt - DUMMA tåg! Synd att dom ska vara så opålitliga, för jag gillar att åka tåg. När dom går som dom ska - och DIT dom ska - vill säga.

Men ni fick ju en bra resa ändå :-)

Svar: Resan var bra, men tågen är verkligen helt osäkra nu. Väldigt synd för jag vågar inte köra till Hyllie och bara ta tåget över bron.
Ylva

2016-11-07 @ 18:33:47
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0