Frossa i Göteborg

Förut har jag inte velat (eller kunnat) lägga så mycket pengar på att äta när jag är borta, men nu har jag börjat med det hellre än shopping och partykvällar. Nu har jag frossat mig igenom Göteborg från onsdag till söndag.
 
På O´Learys får man popcorn före maten! Deras fish and chips är god men kanske inte värd 209 kr när jag jämför med den jag brukar äta på en pub i England för kanske sju pund.
 
Pekanpajen är smarrig!
 
Fast egentligen gick jag på O´Learys för att jag ville prova friterad glass. Den var slut på det första stället så det fick bli en annan O´Learys dagen efter. Tyvärr var det inte så gott som jag förväntat mig och jag fick frityrfeber men tvingade i mig hela det här degberget.
 
Jag och vännen åt oxfilé, 2 för 1, på Bryggeriet och det var riktigt gott!
 
Det är inte alltid maten är så tjusigt upplagd.
 
Jag lockade ut en kompis från mässan på sopplunch på Steinbrenner & Nyberg...
 
Inklusive tårtbuffé! De gör så fruktansvärt goda tårtor där!
 
När vi av en annan orsak var i Örgryte förstod nog vännen att han inte kunde undanhålla glasskafét Lejonet och Björnen för mig.
 
 

Kommentarer
Postat av: Hannah Margreta

Va härligt med så mycke mat!

Svar: Egentligen inte klokt, men det gäller att passa på att äta sådant som jag inte hittar hemma i min lilla stad.
Ylva

2016-09-27 @ 21:22:53
URL: http://hannischh.blogg.se/
Postat av: Gunilla

härligt att gotta sig ibland :)

Men korven, tja... :) :)

Svar: Hehe, korven blev fullständigt obscen, märkte jag när jag kladdade runt ketchupen! ;-)
Ylva

2016-09-28 @ 11:44:54
URL: http://www.gugge67.wordpress.com
Postat av: Znogge

Mmm... Vilka goda dagar ;-)

Svar: Ja, jag passade verkligen på! :-)
Ylva

2016-09-28 @ 17:58:45
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0