Polsk mat

De som är vän med mig på Facebook kan se vad vi drack i Warszawa, där det fanns många goda (och några äckliga) drinkar. Men vi åt faktiskt också. Tur att jag tål gluten, för det blev väldigt mycket bröd!
 
Bröd med soppa i. 
 
Jag åt sju brödbitar med marmelad och choklad till frukost.
 
Glass med galen topping.
 
Här åt vi på en oerhört fin restaurang och jag fick en fantastisk köttbit! Jag betalade 370 kronor för hela middagen inklusive dryck. 
 
Vi fick en liten fin förrätt som vi inte beställt.
 
Det här är en sandwich på Balkanrestaurangen Banja Luka, tyvärr med för stark sås. 
 
Det verkar vara typiskt polskt med belgisk våffla...
 
Jag vågade inte prova den turkosa glassen som ska smaka smurf...

Kommentarer
Postat av: Linda

Åhhh älskar dina inlägg åhhhh vad kul vi hade!!!! Puss på dig!

Svar: Tack! Visst hade vi det fantastiskt! Ha det så skönt i Kroatien nu! :-)
Ylva

2017-08-16 @ 20:43:22
Postat av: znogge

Men så mycket gott och prisvärt dessutom!

Svar: Ja, det är trevligt att kunna beställa vad som helst! Den fina middagen hade jag inte velat betala för i Sverige!
Ylva

2017-08-16 @ 20:53:26
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ami

Mycket gott där! Men den första bilden, bröd med soppa var lite annorlunda :)

Svar: Ja, det var gott men jag tror inte att det är så många som orkar äta hela! :-)
Ylva

2017-08-17 @ 18:14:51
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0