Danska skyltar

Jag har hittat flera roliga skyltar och liknande i Köpenhamn. 
 
Jag vet att böger betyder böcker och inte bögar men det är ändå roligt!
 
Här tog fantasin och platsen slut. 
 
I Danmark är saker ofta "lille" och/eller "gamle". Här finns en sunkig restaurang; den lille fede. 
 
Hotel D ´angleterre som julkalender. 
 
I lov it = Tivoli baklänges. 
 
Jag vet inte vad pjankevärk är men jag vill ha mer av det i mitt liv för det verkar kul. 
 
Nähä, här får man inte ligga och sova. 
 
Som tur är har vi bara cool wool på våra får. 
 
Så väldigt danskt; ölgrotta!
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Okej. Kan du kommentera nu så kanske jag också kan?

2017-12-08 @ 09:38:48
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Amanym

Yes! Äntligen tycks blogg.se ha fixat till det men kommentarerna. Utomordentligt irriterande har det varit...

Jag vet att det kan komma som en överraskning, men jag älskar skyltar, och således även ditt härliga inlägg från Köpenhamn :-)

Jag tycker att ni kan klä upp era får lite mer tufft sådär som på bilden också :-D

PS: Trycker in den här kommentaren här också under annat namn bara för att testa min teori om att dom inte klarar av dubbletter... Sen lovar jag att sluta sp-ama

2017-12-08 @ 09:49:11
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0