I Växjö

Jag bodde hos kompisar i Växjö fast de inte var hemma i helgen.
 
Det gick bra att låna nyckel till deras trevliga lägenhet.
 
Jag gick med en annan kompis på söndagsbuffé med pannkakor OCH våfflor på IOGT. Slutade räkna efter ett pinsamt antal, men åt så mycket klockan elva att jag inte behövde äta igen förrän klockan åtta och så länge klarar jag mig aldrig utan mat (förutom när jag sover)!
 
Samtal i vår hall på lördagsförmiddagen:
Maken: Jag ska på shoppingturné!
Jag: Nej! Det heter inte shoppingturné när du kör till Jem & Fix och slänger på några isoleringsplattor på släpet! JAG ska till Växjö och inte shoppa alls. Vi får se hur det går...
 
Det här är "ingen shopping". Bra rea på Gina Tricot, Indiska, Hemmakväll, Papperian och museishoppen på Smålands museum.

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Kompisar är himla bra att ha - även om dom inte råkar vara på plats. Dom får helt enkelt skylla sig själva! :-)

Svar: Faktiskt! Jag hoppas på att träffa dem i februari. Sedan lånar vi alltid ut stugan om någon vill bo i Runkarp. :-)
Ylva

2017-01-30 @ 19:39:44
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Så snällt att du kunde låna dina vänners lägenhet :)

Svar: Ja, det är bra med bra vänner i olika städer som man kan bo hos. :-)
Ylva

2017-01-31 @ 10:31:25
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Shopping kan se ut på olika vis :)

Svar: Ja, men turné betyder mer än ett ställe! :-)
Ylva

2017-01-31 @ 17:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0