Äta i Köpenhamn

Jag gillar att åka till Köpenhamn ensam för då kan jag äta vad jag vill! Om jag åker med kompisar brukar de mest vilja dricka, men jag vill hellre äta godsaker.
 
Jag började med en nuggetstallrik på Ströget. Det var inte så gott, men jag behövde äta något.
 
Det blev glass till efterrätt på Tivoli i fredags.
 
Lördagen började jag med en crepe med banan, nutella och kokos på matmarknad i Ködbyen.
 
De har jättegod glass i Nyhavn!
 
Okej, det blev en drink också för de har Strawberry daiquiri på Aloha beach bar.
 
På Copenhagen Street Food finns det calamares och fish and chips. Mums!
 
Jag ville prova glasspinnen Köbenhavnerstang, ananasglass med citronisöverdrag, och nya Somersby secco, torr äppelcider med lite champagnekänsla. Den var inte så god, jag gillar ju söta cider mer.
 
På söndagen gick jag en till sväng på Tivoli och åt en kämpepandekage med mjukglass och chokladsås. Fantastisk äthelg, detta!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Den första glassen såg absolut godast ut :-)

Svar: Ja, fast det var den inte. Själva glassen är inget särskilt men i Nyhavn är den otroligt god!
Ylva

2017-06-06 @ 09:27:54
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

När vi besökte Torvehallerne så blev det mumsiga mackor och sedan pizza i Köttbyn! Så gott :D

Svar: Torvehallerne är fint men för dyrt för mig egentligen. Men ibland får man festa till det! Det är inte särskilt billigt på matmarknaderna heller. Men gott!
Ylva

2017-06-06 @ 11:11:09
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ami

Ja, det var många godsaker du fick i dig :D

Svar: Ja, man får ligga i för att hinna! ;-)
Ylva

2017-06-06 @ 12:13:25
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0