Nationaldagen

Jag gick med maken och svärmor till älgparken, en promenad på en halvtimme från stugan.
 
Vi var inte inne i själva parken men åt älgburgare på det tyska Café am Park utanför, gott! Det är ju för roligt att vi har en tysk restaurang mitt ute på landet!
 
På kvällen var jag på nationalfest i hembygdsparken och lyssnade på lokala artister. Här är en av mina favoriter; Matilda som tog studenten i våras och nu pluggar till läkare i Lund.
 
Nordpol är också jättebra! De flesta av killarna tar studenten nu, så det blir svårt för dem att fortsätta spela tillsammans.
 
Elin är en otrolig talang som går i nian och skriver egna låtar. Jag hoppas att hon ska gå gymnasiet hos oss i höst!
 
Led Sixy är bra. De spelar gärna covers av Kiss, men har börjat skriva egna låtar också. Det var en fin kväll som ungdomsrådet arrangerade.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Vad trevligt med så många duktiga, lokala förmågor!

Synd att ni inte gick in i älgparken... Älgar är ett av mina favoritdjur - dom har så mjuka näbbar :-) Hade gärna sett bilder på dom. Sen är ju älgkött himla gott också :-D

Svar: Ja, älgar är fina! Jag ska nog gå dit någon dag och titta på årets kalvar. Stora älgar ser vi rätt ofta på väg till eller från stugan. Lite för nära ibland...
Ylva

2017-06-08 @ 10:01:28
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Såg ut som en trevlig dag och kväll!

Svar: Ja, det var det! Vi hade tur med vädret också. Trist med utekonserter om det regnar.
Ylva

2017-06-08 @ 11:54:02
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0