Kvinnodagen

Idag sänder jag en tanke till alla svaga kvinnor. Jag tycker att det är självklart med lika lön för lika arbete och att det är förfärligt med den utseendefixering som mest drabbar kvinnor! Och att man ska uppmärksamma och uppmuntra starka kvinnor såklart! Men även att man ska få vara svag. Jag har så många vänner och bekanta, mest kvinnor, som inte  vill "vara spindeln i nätet" eller "ha många bollar i luften" och som inte klarar av allt som krävs av en i dagens samhälle.

 
Min bror såg på Facebook att jag ville ha en boklampa och gav mig ett presentkort på Coolstuff så att jag kunde köpa den. Visst är den fin?
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Den är hur fin som helst!

Själv tycker jag det är sorgligt att internationella kvinnodagen behövs men världen ser ut som den gör. Även i vårt land har vi en bit kvar...

Svar: Jag tycker också att dagen behövs tyvärr! Vissa saker är så väldigt orättvisa!
Ylva

2017-03-08 @ 21:21:38
Postat av: Znogge

Znogge och inte anonym!

2017-03-08 @ 21:21:56
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0