Mobiltelefon

Jag fick en fin guldig mobil i födelsedagspresent. När jag gick till Elgiganten och letade efter ett fodral hade de ett som kostar 500 kronor! Glöm det, tänkte jag och gick in på Kappahl och köpte en liten matchande guldväska för 50 kronor. Jag får se om jag köper något mer mobilanpassat fodral senare.
 
Nu är det tyvärr en process att få den här att fungera. Jag har ett fantastiskt billigt abonnemang hos Glocalnet men de ska tyvärr sluta med mobilelefoni och då övergår abonnemanget till Telenor i maj. Jag ringde för att be dem skicka ett nytt SIM-kort redan nu men det gick inte för mitt personnummer är spärrat. Det hade jag glömt bort. Jag gick och pratade med en (snygg) trevlig polis men de hade inte gjort det.
 
Efter lite letande hemma hittade jag papper från UC som spärrat numret så att ingen kan ta kreditupplysning i mitt namn, som någon gjorde för ett par år sedan. Nu har jag fått och skickat in en blankett för att häva spärren. Det nya SIM-kortet är större så jag kommer säkert att måsta skriva in alla telefonnummer igen. Hej och hå...

Kommentarer
Postat av: Znogge

All komplicerad teknik är av ondo ;-) Dyra fodral med!

Svar: Och så får man såklart inte ha kvar sitt svinbilliga abonnemang i all evighet. :-(
Ylva

2017-03-13 @ 20:56:20
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Jösses... 500 spänn??? För ett litet ynka fodral. Helt hutlöst ju!

Men du löste det fint, tycker jag :-)

Svar: Jag skulle vilja kunna göra som du och bara knata ut på gatan när det är marknad och hugga tag i en väska. Men det är säkert svårt att hitta en som passar just till min telefon...
Ylva

2017-03-14 @ 10:35:13
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0