En lista

Den här listan hittade jag hos http://flora.baaam.se/

HAR DU? Folköl i kylen: Maken har det ibland. Jag dricker inte öl.

Något husdjur: Fem får och en massa höns som bor på vår lilla gård där vi inte själva bor.

En favoritsötsak? Jag älskar kolasmak! Och segt godis. Och choklad.

De här måste vara goda!
 
Puder på dig: Nej.

Några framtidsplaner: Sommarplaner har jag massor! Till exempel Sweden Rock, Talinn, Göteborg, Köpenhamn och Warszawa. Sedan återgår livet till det normala.

Några MVG:n: Jag har haft femma i svenska.

Något beroende:  Sockersug.

Fikat idag: Jag fikar på jobbet men det blir bara te, banan och äpple och det räknar jag egentligen inte till fika.

Nagellack:  Ja, alltid genomskinligt och ibland med glitter.

Någon vän som bor i ett annat land: Ja, en kompis i England och ett par i Danmark

 

 

VEM? Avskyr du: Det kan jag inte skriva här. Det blir så dålig stämning om de får veta det.

Delar du mest minnen med: Min bror och en kompis sedan lågstadiet.

Längtar du mest efter: Semester.

Stör du dig på: Sådant som väcker mig på morgonen. På sista tiden har det varit solen och ett par duvor.

Gosar du med: Min man.

Lagar mat:  På vardagar eftersom jag är hemma mest. På helgerna hjälps vi åt.

Diskar:  Det är alltid jag som gör det.

 

VILKEN? Tidning läser du: Vår dagstidning Smålänningen.

Buss åker du oftast: Ljungby-Växjö.

Dag fyller du år: 6 mars.

Årstid föredrar du: Sommar. När jag är ledig och det är fint väder så att jag kan ligga på vår brygga eller i dammen.

Stad är du uppväxt i: Hedemora. Jag flyttade därifrån sista gången när jag var 22.

 

När jag var i Hedemora i februari åkte jag skidor.
 

VAD? Gör du nu: Bloggar, ju! Lyssnar på Spotify.

Är bra med dig? Jag är glad och rolig, lätt att glädja och komma överens med.

Är dåligt med dig? .Jag är lättstressad och morgontrött.

Vill du arbeta med:  Det jag gör nu; bibliotek.

Är roligast just nu: Att det blir långhelg snart.

Har du på dig nu: trosor, shorts och T-shirt.

Äger du för skor: Sköna. Många kängor och sandaler. Bara lågklackat.

Har du för storlek i skor: 41.

Läser du för bok: Golden boy av Abigail Tarttelin.

Ska du göra nu: Läsa ut boken och börja på en ny.

Golden Boy

 

 

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Kul lista och roligt att få veta lite mer om dig. En del kändes bekant men en hel del var också nytt!

Svar: Alla som vill får göra listan. :-) Skostorlek brukar jag till exempel inte skriva om...
Ylva

2017-05-22 @ 21:16:30
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Skojig lista! Och jag älskar verkligen ditt svar om vem du avskyr - HAHA!!! :-D

Svar: Mina redan dåliga relationer skulle bli katastrof!...
Ylva

2017-05-23 @ 10:11:50
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0