Cykelkraft.se

Sponsrat inlägg! I samarbete med  http://www.cykelkraft.se/ provar jag ett par av deras produkter. 
 
Jag är stolt cyklist i tredje generationen. Min mormor, som skulle ha fyllt hundra i år, tävlade i cykling i sin ungdom och trampade runt långa sträckor på sin oväxlade (antar jag) cykel i Eksjötrakten. Mormor och morfar bodde sedan i Norrköping och en bekant frågade en gång mormor om det var henne hon sett cykla genom Köping men det var min mamma, som bor i Hedemora! Vi är kända för att cykla alla tre.
 
Mina föräldrar cyklar för det mesta och jag också. Eftersom jag har telefonskräck och inte gillar att köra bil cyklar jag hellre omkring och utför mina ärenden.
 
Åh, vad svårt det är att fotografera med bara ena handen!
 
Jag har fått ett par riktiga cykelhandskar som ska kunna hålla händerna varma och torra i höst och vinter.
 
Den här smarta cykelväskan är bra när man ska handla. Så slipper man mosa bananer på pakethållaren.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Bra lastmöjligheter är verkligen viktigt om man cyklar mycket. Själv nöjer jag mig än så länge med cykelkorg...

Svar: Jag har cykelkorg, ryggsäck och pakethållare också, men jag tyckte att det var en bra storlek på denna väska.
Ylva

2017-11-07 @ 20:34:54
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Jag cyklade hem från jobbet ett tag (Anders skjutsade dit mig och cykeln på morgonen ;-) ). Sen upptäckte jag att det fanns såna med motorer - mopeder, alltså. Jag är av naturen väldigt lat... Men med mopeden åkte jag till och från jobbet under många år. Hade en Beauty Box (en "lastlåda" som hette så) bakpå där jag bland annat förvarade regnkläderna. Perfekt när man hade handlat också :-)

Svar: Jag vågar inte köra moped, annars skulle ju det vara ett bra sätt att ta sig långt. Den enda gången jag provat gick jag nog i nian och tjejen som ägde moppen sprang efter mig och skrek att jag inte skulle rusa motorn. Jag körde bara runt på en gräsplan och tänkte inte på att man skulle växla och grejer...
Ylva

2017-11-08 @ 10:18:47
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales

Spänstigt!
Kul att föra familjetraditionen vidare.
Ha en bra dag!

Svar: Jag har några km till jobbet så det blir bra vardagsmotion.
Ylva

2017-11-08 @ 11:42:12
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Anonym

Att cykla är livet! Här på Amafikusten skulle jag ändå inte vilja cykla. Det är fullt av tävlingscyklister som tränar och de lever farligt må jag säga!

Svar: Ja, det ser så otäckt ut med tävlingscyklister som kommer i klunga på små smala bergvägar!
Ylva

2017-11-08 @ 19:28:59
Postat av: Ama de casa

Mina mopeder (jag hade två olika) var automatväxlade. Bara att gasa och styra. Och bromsa lite ibland också :-)
Den första moppen vi köpte, då hade jag aldrig kört moppe tidigare. Anders ställde moppen i riktning mot där vi bodde och sa att jag bara skulle använda det ena bromshandtaget för det andra tog så "hårt". Det tog flera år innan jag vågade testa det andra. Haha!

Svar: Hm, automat, ja, det skulle jag kanske våga. Jag gillar (nej, det gör jag ju inte, men i alla fall bättre) att köra vår automatbil.
Ylva

2017-11-09 @ 10:28:58
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0