Äta i Köpenhamn

Jag har varit på en frossarturné i Köpenhamn igen. 
 
Det blev en variant på BLT sandwich med kyckling på TGIF, smarrigt! 
 
De har även goda brownies där och en charmig italiensk servitör som tog emot 200 kr i mynt utan att klaga. 
 
Här tyckte jag att jag var nyttig när jag åt grekisk yoghurt och hallon/jordgubbsmoothie på The Laundromat Café.
 
Slow food vildsvin. Det var inte fantastiskt men Copenhagen Street Food är ett häftigt ställe. 
 
Frozen yoghurt på Tivoli, mums!
 
Jag hann med en tivolivåffla innan jag åkte hem och riskerade att den skulle välta för jag var ju tvungen att fota! Fyra kulor glass, guf, drys, syltetöj och flödeboll! Mmmm...
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Men så mycket gott! Härligt att få frossa ibland :D

Svar: Ja, jag önskar att jag kunde hålla mig till ibland. ;-)
Ylva

2017-10-23 @ 20:44:06
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Oj så mycket gott! Fast jag fattade inte riktigt vad den där glassen var för nåt... ;-)

200 kr i mynt? Hade du rånat nån telefonkiosk, eller? Nej visst nej. Såna finns visst inte längre där uppe i norr. Åtminstone inte såna som man matar pengar i... :-D

Svar: Guf finns nog bara på danska. :-) Jag hade köpt mynt av en kompis och inte vet jag varför hon hade så många.
Ylva

2017-10-23 @ 22:50:21
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

wow, det var ett rejält frosseri, men det behövs ibland .)

Svar: Behövs och behövs... Gott var det i alla fall! :-)
Ylva

2017-10-24 @ 10:43:21
Postat av: Ami

Haha! Det var inte lite godsaker du provade på :) Men ibland måste man bara frossa!

Svar: Jag är bra på det. Jag hade tänkt äta äbleskiver också men hann inte.
Ylva

2017-10-24 @ 10:57:18
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0