Imagine pre-tour

Igår var jag på Imagine Pre-tour på Lokal 16. Det är inför tävlingen som tidigare hette Musik direkt och som gått från att vara i Sverige till att finnas i andra länder, så att det kan bli ett samarbete med turnéer och liknande. Vi har så många begåvade ungdomar!
 
Linnéa Sjöstrand är tretton år och jätteduktig på fiol.
Emelie Svensson och Maja Kippel sjöng vackert ihop.
Isabelle Stridsberg som spelar teater och skriver noveller kan sjunga och spela gitarr också.
Led Zixy skriver egna låtar och är riktigt rockiga!
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Härligt att lyssna på bra musik live!

Svar: Ja, det är det! Jag glömde skriva en kul grej. En bekant i publiken berättade att hennes barn dissade hennes sång redan när hon sjöng vaggvisor; tyst mamma, jag vill sova! :-)
Ylva

2017-10-26 @ 20:50:40
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Härligt med så många begåvade ungdomar. Även multibegåvade - en del har fått mer talang än andra om man så säger. Som hon Isabelle :-)

Svar: Ja, ibland känner man sig kränkt och orättvist behandlad när någon har allt, men jag gläds åt dessa fina ungdomar som är ödmjuka och trevliga dessutom.
Ylva

2017-10-27 @ 10:26:20
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0