Smakfullt

Idag var jag på cafét Smakfullt igen, eftersom jag inte vet när det kommer att vara öppet nästa gång. Ägaren pluggar till sjuksköterska och ska ha praktik i Skottland i tre veckor! 
 
Idag var det faktiskt fint väder så jag cyklade dit. Det är ungefär en mil dit på en tråkig väg utan vägren, men den här backen är kul att cykla ned för. 
 
Cafét är litet och gulligt och väldigt engelskt med blommiga mönster. 
 
Titta, vad många fina kakor! 
 
Jag valde en toscakaka och en exotisk moussetårta, som båda var jättegoda. Nu är jag stammis här och de vet vad jag heter...

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilket mysigt litet café! Där blir man lätt stammis :D

Svar: Ja, hon lärde sig mitt namn direkt, varför jag nu ens sa det? Det var nog för att jag berättade att jag cyklat dit från stugan och vi pratade om var den ligger. :-)
Ylva

2017-09-11 @ 06:39:15
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ami

Men så mysigt! Och så mycket godsaker :)

Svar: Ja, det är så kul när de öppnar nya ställen i närheten. Jag måste ju stötta dem! :-)
Ylva

2017-09-11 @ 11:48:48
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Inget dumt stamställe! :-)

Men en nedförsbacke blir tyvärr till en uppförsbacke åt andra hållet. Trist det där...

Svar: Ja, det var jobbigt att cykla dit, men då hade jag ju ett lockande mål och då kan jag cykla långt och uppför! :-)
Ylva

2017-09-11 @ 13:03:25
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0