Bibliotekarien

Igår åkte jag med ett par kulturkompisar till Växjö och såg pjäsen Bibliotekarien.
 
Regionteatern ligger i ett fint gammalt hus.
 
Det var förstås hög igenkänningsfaktor för mig, men som tur var skruvat så att även andra kunde uppskatta pjäsen. Den handlar om en liten biblioteksfilial, en kufig besökare som inte lånar böcker men däremot internet, en författare som ska föreläsa och en handläggare som ska lägga ned filialen. Neddragningar och olika sorters biblioteksbesökare vet jag en del om och jag tyckte att pjäsen var rolig och tänkvärd.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Kan tänka mig att det gav en extra dimension att själv vara inom yrket. Vårt bibliotek här i lillhålan var nedläggningshotat men proteststormen blev enorm så det renoverades och byggdes ut i stället :D Tack och lov säger jag bara!

Svar: Åh, vad bra att protester hjälper ibland! <3 Jag har varit på teater i klassrumsmiljö också, men då blev det lite för likt min egen skoltid för att det skulle kännas bekvämt...
Ylva

2018-04-26 @ 20:02:02
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0