Marknad

Igår var det vårmarknad här. 
 
Det var soligt och fint, men blåste. 
 
Det finns för många sorters munkar att välja på! 
 
Åh, tobleronemunk! De har redan smält i solen och jag hade självbevarelsedrift nog att låta bli men köpte i stället churros med sylt och grädde (som jag tappade och fick en ny). 
 
Jag ska censurera personalfesten, men kan meddela att den var trevlig. Det är bara lite jobbigt att lärare alltid vill att man ska lära sig saker. De tyckte att jag skulle utmana mig själv genom att provköra lastbil (nej), dricka öl (nej), dansa bugg (nej), dansa kasedans (okej) och lyssna på musik jag inte  brukar lyssna på (dansband, mot min vilja). 

Kommentarer
Postat av: Lena i Wales

Tobleronemunk låter gott, tycker jag, men kanske inte en smält en.
Churros med sylt och gärdde, något helt nytt för mig, men kanske gott. Brukar doppa mina i varm choklad här i Spanien.
Ack, ack, tappade du dem, tur att du fick en ny!
Verkligen roligt skrivit om lärarna, har själv varit en.
Förresten är hela inlägget roligt, förutom när du tappade dina churros, förstås, för det var mycket tragiskt!!!

Svar: De kunde ju ha givit mig ny sylt och grädde bara, men det var jättesnällt att jag fick nya! Här kan man få churros med allt möjligt. Resten av min familj är lärare så jag har vuxit upp med den mentaliteten...
Ylva

2018-04-07 @ 19:37:57
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Det där i-landsproblemet stöter man ofta på i USA, bland annat på Dunkin' Donuts... ;-)

Dom där två sista grejerna... Det ena ger väl det andra, kan tro :-D Klart du ska provköra lastbil! Jag vill se filmen när du backar in i en trång gränd ;-)

Svar: Det var årsdagen efter lastbilsattentatet i Stockholm och jag kände att det var opassande att köra in i en folkmassa.
Ylva

2018-04-08 @ 09:48:13
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Härligt med vårmarknad :)

Svar: Ja, särskilt när det äntligen är lite våraktigt! :-)
Ylva


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0