Om hår

Jag orkar inte hålla på med håret, det ska liksom helst bara se vettigt ut. 
 
Jag är traditionell och tycker att det är fint med långt hår på kvinnor och kort hår på män. Idag har jag klippt mig och håret är ganska långt fram. 
 
Men kort där bak, för då ser mitt lilla tunna hår tjockare ut. 
 
Idag och imorgon har vi FN-rollspel på skolan, för dem som har samhällskunskap andra året. Då är eleverna uppklädda och representerar olika länder. De här tjejerna var särskilt fina med pinnar i håret. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag brukar köra med en liknande frisyr eftersom jag inte vill lägga så mycket tid på hårvården. Praktiskt och snyggt tycker jag att det blev!

Svar: Det ser ut som att du har ett tjockt och långt hår. Visst är det bra med en praktisk tantfrisyr. ;-)
Ylva

2018-04-10 @ 18:00:36
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ami

Håret ska vara lättskött tycker jag också. Och eftersom mitt är långt är det lätt att bara sätta upp det i en svans. Ditt blev jättefint!

Svar: Du är ju frisör och vet vad som funkar på olika sorters hår. Jag envisades länge med att försöka odla ut, men nu har jag givit upp. Ditt hår ser tjockt och fint ut!
Ylva

Postat av: Ama de casa

Snygg frisyr!

Jag orkade inte med mitt långa hår i värmen. Hade det ändå alltid uppsatt i nån knut eller så för att inte svettas ihjäl i nacken. Och knuten blev typ som en mössa, vilket inte behövdes. Dessutom blåser det ofta här och hårstråna som slitit sig ur uppsättningen killade mycket irriterande i fejjan. Så håret åkte av, och det ångrar jag inte :-)

Kul idé med det där FN-grejset!

Svar: Mitt hår blir liksom aldrig långt. Det bara delar sig i topparna på ett tråkigt sätt. Om man bor i ett varmt land förstår jag absolut att det är skönast att vara korthårig.
Ylva

2018-04-11 @ 10:50:36
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Mor

Det där med långt (allt är relativt!) gav jag upp ungefär när du föddes. Se’n dess är det kortast tänkbara som gäller. Jätteskönt! Men okvinnligt!

Svar: Så du envisades också med lite längd till trettioårsåldern. Du hade snagg ganska länge, så lite längre har ditt hår ändå blivit igen med åldern.
Ylva

2018-04-13 @ 19:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0