Linnés Råshult

Idag åkte jag och väninnan till Råshult för att titta på Linnés födelsehem. 
 
Vi fick ingen visning men jag tror att det är huset i mitten. Väldigt fint är det i alla fall. 
 
 
Vi tänkte gå en tre km lång slinga runt markerna med ängar och beteshagar. Det är kul att gå på spång och de där första tre km gick ganska bra, men så gick vi fel på ett par ställen så vi gick bra mycket längre. Slingorna var dåligt markerade och det var väldigt varmt. 
 
 
Det finns ingen bild på mig från idag, men jag svettas verkligen groteskt mycket! Till exempel som i Köpenhamn i lördags när jag svalkade mig med ett par pina colada. Idag fick jag ett glas vatten på cafét som just skulle stänga och en personal frågade på allvar om jag hamnat i en regnskur...
 
 
Jag förtjänade en rejäl pizza på Bykrogen i Liatorp.

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Åh! Den där pizzan såg verkligen smarrig ut, och du var sååå värd den!

Jag svettas också en himla massa i fejjan då när det är såhär varmt och fuktigt. Till den obligatoriska utrustningen såhär års ingår "svettlapp" (hushållspapper) när vi går ut på promenader. :-)

Svar: Det är nyttigt att svettas har jag hört, men känns ju inte så fräscht att se ut som en dränkt katt när andra ännu kan vistas bland människor... Vi hade inte ens med vattenflaska för vi visste ju inte att vi skulle vara borta så länge.
Ylva

2018-08-02 @ 09:38:57
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Vilken trevlig utflykt. Men jobbigt när det är så varmt. Pizzan såg väldans god ut :)

Svar: Det var en fin utflykt. Nu har vi guidning och café kvar till en annan gång. Ärligt talat tyckte jag nog bättre om pizzan än det de serverar där. :-)
Ylva

2018-08-02 @ 11:05:00
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Znogge

Den pizzan var du verkligen värd! Så god den ser ut :D

Svar: Ja, den hade jag gått långt för! Men nu får det bli ordning på torpet snart...
Ylva

2018-08-02 @ 17:48:53
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0