Dagen före dagen och själva dagen

Igår åkte jag tåg från Alvesta till Hedemora och var skeptisk till att jag skulle hinna med mina två byten, men det gick bra och jag kom fram bara åtta minuter försenad. 
 
Vissa reste med lätt packning. 
 
När jag meddelade mina föräldrar att jag ville bli hämtad på stationen menade jag såklart med bil, men mamma kom gående. Visserligen bor de bara en km därifrån men det var tungt med min ryggsäck och julklapparna. 
 
Det är min uppgift att klä granen och det gjorde jag ordentligt! 
 
Idag tog jag och pappa en promenad runt stan. Det var fjorton minusgrader, men kändes inte alls så kallt. Så här ska det ju se ut på vintern! 
 
Jag hann inte prova restaurangen Broken Heart innan den brann ned. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Förhoppningsvis klarade din packning kylan bättre än den lätta blomman gjorde ;-)

Att bli hämtad ja... Ibland krävs det att man är övertydlig :-D

Ha en fortsatt fin julaftonskväll!

Svar: Mamma är som jag, kör inte bil i onödan. Nu var det tydligen omständligt att gå ut och sätta i motorvärmaren också. God fortsättning!
Ylva

2018-12-24 @ 17:57:58
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Haha, ja ibland måste man vara väldigt tydlig hur man menar :D
God fortsättning!

Svar: Nästa gång får jag skriva "hämtad med bil". Tack det samma!
Ylva

2018-12-25 @ 12:19:14
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Znogge

Just den sortens vinter är tilltalande men tyvärr ser det sällan ut så här. Lite snopet med hämtningen men så kan det gå ;-)

Svar: På vintern känner jag att jag bor på fel ställe, men det kan inte hjälpas. När jag var liten var det inte konstigt om det var snö från oktober till mars och så vill jag inte heller ha det.
Ylva

2018-12-25 @ 15:28:23
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0