Hemma i Hedemora

Det finns några saker som jag saknar i Hedemora. Förutom mamma och pappa; bergen, sjöarna, vädret!
 
Kanske mest vädret, som oftast är fint. I alla fall jämfört med här i Ljungby där solen nästan aldrig skiner. 
 
Riktig snö och inte bara det där slasket/isen som vi får här. Och bergen! Så här såg det ut när jag gick ut på förmiddagen, där mamma och pappa bor. 
 
Och så här på eftermiddagen när jag gick hem. 
 
Torget med rådhuset är fint. 
 
Mittemot ligger Stadshotellet och där hade jag väldigt roligt på gymnasiet. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Vilka härliga vinterbilder och härligt också att solen återvänder mer och mer nu :-) Ja, åtminstone på andra ställen än i Ljungby ;-)
(Fast man ska inte kasta sten när man sitter i glashus - här regnar det idag... :-D )

Svar: Det är bedrövligt grått här och jag har cyklat runt i regnet för att hitta mellandagsreor. Ibland hittar jag saker jag villhöver, bra ord som en kompis hittat på tror jag. Lyxiga hudkrämer till exempel som jag inte köper till fullpris. :-)
Ylva

2018-12-29 @ 10:22:34
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales

Roligt att få se bilder från Hedemora, här och nedan.
Har aldrig varit i Hedemora, ser fint ut.
Visst är det speciellt med en riktig snöig vinter, säjer jag som kommer från Göteborgstrakten, hi,hi.
Här i Wales vill vi inte ha snö, för efter 2 cm är det totalkaos.
Gott Nytt År!

Svar: Jag kan fortfarande inte kommentera hos dig, men brukar se dina bilder på instagram åtminstone. Hedemora är en söt liten stad med en del gammalt eftersom den funnits sedan 1400-talet. Nej, snökaos är inte roligt! Gott nytt år!
Ylva

2018-12-29 @ 17:26:11
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales

Vad konstigt ang kommentarer. Jag har ingen spärr hos mig. Vid första kommentar måste jag godkänna, sedan kommer de automatiskt in. Några behöver jag godkänna igen, men vet bara en till som har problem med kommentarer, men hon har blogspot.com. Vad händer när du försöker kommentera?

Svar: Jag ska prova igen, men har glömt lösenordet till wordpress och inte orkat ta itu med det... Ha en fin nyårsafton!
Ylva

2018-12-30 @ 19:02:58
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0