Julgransflygning

Idag hörde jag några lärare prata på fikat om att julgransflygningen med JAS39 Gripen från Kallinge, Ronneby, skulle nå Ljungby kl.14.30. 
 
Då gick jag ut och tittade. 
 
Jag tycker både att det är slöseri med pengar och att det är väldigt snyggt. De behöver väl flyga med planen ibland, tänker jag. 
 
På väg hem gick jag och tittade på en liten gatsnutt med hus som är speciella för femtiotalet, som jag blev tipsad om på mötet om kulturmiljöprogram. Jag tycker att de är fina och det är kul att de vill bevara dem. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Lite slöseri jag men jag misstänker att de ändå ska ut och lufta vingarna.Jag missade dem helt men ganska häftigt ser det ut. Fina och lite annorlunda hus som jag hoppas bevaras.

Svar: De flyger ju förbi väldigt fort, så jag hade mobilen beredd för att fota. Men jag visste inte vilket håll de skulle komma ifrån och så försvann de lite bakom träden.
Ylva

2018-12-12 @ 21:13:40
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Jag blir alltid nervös när dom där Jas-planen ska ut och flyga. Dom har ju liksom ramlat ned några gånger...
Tycker också att det är slös när dom är ute och flyger med militärplanen. Sen flyger dom väldigt onödigt nära varandra också...

Svar: Jag har sett ett pinsamt monument på Liljeholmen, minne efter en krasch... Det verkar svårt att hålla granavstånd mellan planen.
Ylva

2018-12-13 @ 10:09:01
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Jag tror också att planen ändå måste ut och flyga :)
De husen är väldigt fina!

Svar: Husen ser lite danska ut och det gillar ju jag. :-)
Ylva

2018-12-13 @ 11:02:35
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

Ja, vi hoppas dom ändå skulle ut och öva, och då är väl granen ok :)

Svar: Ja, ibland kanske de måste öva på att flyga i formation. :-) Fint!
Ylva

2018-12-14 @ 11:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0