Julpynt

Det är så fint när de får upp julprydnader som lyser upp här i stan, som annars mest är regnig och grå. 
 
Ljungbys finaste hus, Tellushuset, är ännu vackrare med belysning. Granen är också fin!
 
Bollgranen gör mig glad!
 
Rondellstjärnan ligger nära ett hus där en kompis bor och hon blir lika lycklig varje år när de sätter upp den.
 
Blåljus hemma på gatan. Phu, det är inte polisen utan någon som gillar färgen. Jag skulle inte välja detta kalla blåa sken, men det är ändå kul med dem som pryder sina hus med lampor. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Visst är det trevligt när det blir upplyst och speciellt när det är så grått som det är nu. Jag hade inte heller valt ett sådant blått ljus. Tycker det ser för kallt ut.

Svar: Visst är det en ovälkomnande färg med blått ljus, men en sådan slinga i vitt hade kanske varit fin.
Ylva

2018-12-07 @ 22:13:17
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Visst blir det fint när all julbelysning kommer upp! :-)
Bollgranen är finast av allt :-)

Svar: Älskar bollgranen! Många tycker att den är ful men vi har ju en riktig gran på torget bredvid så att alla kan vara nöjda. :-)
Ylva

2018-12-08 @ 09:07:41
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Jag håller med om att det är trevligt när det blir lite upplyst :)

Svar: Ja, du vet ju hur mörkt det är här denna tid på året.
Ylva

2018-12-08 @ 17:54:39
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Martin

Håller med om att Tellushuset, vilket de funderade på att riva för ett par år sedan (35???), är ett av de finaste husen i Ljungby. Trots det är det bra att du fotograferade i mökret så att man inte ser öknen som har brett ut sig famför det. Egentligen kunde man döpa torget till Sahara, men eftersom Kinaresturangen ligge r där, bör det kanske kallas något annat. Gobi är ju kort, även om den inte ligger helt i Kina.

Svar: Har de pratat om att riva Tellus!? Det visste inte jag, jag har bara bott här i 19 år. Villa Villekulla är tydligen till salu men de vill flytta på det och bygga P-platser. Det är i så dåligt skick så risken är att ingen vill köpa det och då kan de riva. Trist!
Ylva

2018-12-10 @ 12:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0