Mångspråksdag

Idag åkte jag och kollegan till Växjö på en mångspråksdag för folk- och skolbibliotek. 
 
Det var intressant med många engagerade föreläsare, till exempel från Internationella biblioteket i Stockholm som servar hela landet med böcker på olika språk. 
 
En bibliotekarievän som jobbar här har varit med och byggt denna fina gran. 
 
Vi lunchade på ett nyöppnat Condeco, där de tidigare har haft McDonalds. Jag blev besviken för min panini var inte värd priset och man fick lägga till extra för att få sallad och sås till. Det här är ett annat Condeco som jag gick till för att se om det var likadant. Det har tidigare varit mitt favoritfik i Växjö, men nu hade de samma trista meny som på det nya stället och det var knappt några människor där. Synd! 
 
Cafét ligger i mysiga Blendapassagen. 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vi brukar ha vår bokcirkel på Condeco men jag tycker tyvärr att de har tappat. Vilken härlig julgran däremot!

Svar: Så ni har också ett Condeco som försämrats! Förut hade de god pasta och soppa och annat matigt som var gott. :-(
Ylva

2018-12-06 @ 21:20:22
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Gunillan

Bokskog trodde jag var lövträd, men det finns fler varianter, fyndigt !

Svar: På bibliotek använder vi gärna bok, såklart. :-)
Ylva

2018-12-07 @ 09:20:53
Postat av: Ami

Så fina granar utanför huset, men trist att ni blev besvikna på maten :(

Svar: Ja, de som tog en bowl som skulle innehålla glasnudlar hittade knappt några...
Ylva

2018-12-07 @ 10:29:24
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Alltså... Det där julträdet var verkligen jätteläckert, men jag tror inte att det är en julgran - det måste ju vara en julbok? ;-)

Trist att caféet har gått ned sig på det där viset...

Svar: Det är nog en jul-lavendel om man tänker efter riktigt!
Ylva

2018-12-07 @ 12:33:58
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0