Ästad vingård

Inatt bodde vi på Ästad vingård med makens kollegor!
 
Oj, det här tycker jag inte ser klokt ut!
 
Men deras spa var fint!
 
Vi åt en fantastisk avsmakningsmeny med fem rätter i den konstiga byggnaden som ser ut som en kuliss av en medeltidsborg. De förvirrade oss med en extra rätt så att vi tappade räkningen; något med jordärtskocka.
 
Griskind. Nej, jag fick just höra av en som var med att detta var torskquenell. 
 
Variant på ärtsoppa. Och här var griskinden med. 
 
Lammlägg.
 
Havtorn.
 
Lakrits. Ännu en gång har jag överraskats av att jag tycker om saker jag egentligen inte äter om det är vällagat, som till exempel mango, rödbeta, pepparrot, senapsfrö (nej, de var äckliga men gick ned) och kål. 
 
Idag åt vi en rejäl frukost innan vi checkade ut. Sedan blev det lite shopping i Halmstad. Maken ville köpa båtlack på K-Rauta och jag övertalade honom att köra till Hallarna (som jag inte visste att Eurostop bytt namn till) för att jag ville gå på Söstrene Grene som jag brukar gå på i Köpenhamn. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Inga större klagomål med andra ord ;-)

Svar: Nej, alla var nöjda! Men jag var glad att jag gick i stövlar från hotellet till spaet när de andra klafsade runt i lera med flipflops... :-)
Ylva

2018-02-17 @ 21:57:57
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vilket spännande ställe med spännande mat! :-)

Svar: Ja, det var kul att få se något nytt och det var verkligen fantastisk mat! Jag är ju inte inne på att prova nya smaker annars, men det var så himla gott allting! :-)
Ylva

2018-02-18 @ 09:17:57
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0