Phönix

Igår var jag på konsert med den danska folkmusikgruppen Phönix. Det är kul att gå på de här konserterna med artister man inte har hört talas om innan, som ofta är jättebra! Det är ett samarbete med Musik i syd som gör att vi får hit stora artister på turné i Sydsverige. 
 
Det var ovanligt med folkmusik utan fiol, som jag i och för sig gillar men ibland kan det bli tjatigt. De tyckte att det var kallt här i Sverige, men hon längst till vänster får skylla sig själv när hon går barbent. Fast de höll igång så det var nog varmt på scen. Kul konsert!
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Jag är inte fiol speciellt mycket så jag tror jag hade föredragit utan. Trevligt i alla fall med bra artister och bra musik!

Svar: Det kan bli för mycket fiol, som på Korröfestivalen där de står och "buskspelar" överallt! ;-)
Ylva

2018-02-06 @ 20:36:40
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Hon kanske hade förväntat sig mer grader i SYDsverige? ;-)

Svar: Ja, troligen, för nu har vi haft ovanligt kallt här. Men det är nog inte så himla varmt i Danmark heller nu.
Ylva

2018-02-08 @ 18:23:46
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0