Trevlig helg

Det har varit en bra helg och vi har haft besök av våra vänner från Varnhem. 
 
Jag bjöd hit dem för att inviga vår bäddsoffa, men det blev inte så för de kunde inte komma förrän på lördagen  och då skulle vi bo i stugan. Någon annan får äran att premiärsova här, mamma och pappa kanske? 
 
Igår åkte vi till Estvalls konditori i Moheda och drog dit fyra andra kompisar, mysigt gammeldags fik med jättegoda bakverk!
 
Vi tog en liten promenad i solnedgången, här förbi vår bastu, och på kvällen var vi bjudna till våra danska grannar på fläskesteg og brune kartofler. 
 
Idag har jag suttit lutad mot traktorgaraget och lekt fjällsemester. Nu har jag fräknar i pannan, så att det ser ut som att jag varit ute och åkt skidor. Det passar bra imorgon efter sportlovet. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken härlig helg och lite after ski fick du ju nästan till det på slutet :D

Svar: Haha, det fick bli en promenad när jag kom in till stan igen, som dagens motion. Men det kändes lite som när jag var liten och vi åkte skidor på åkrarna och man kunde fika vid en lada och luta sig mot i solen.
Ylva

2018-02-26 @ 07:38:49
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

Praktiskt med bäddsoffa, den lär nog snart bli invigd ändå :)

Härligt att njuta av lite vår/vintersol !

Svar: Vi har letat så länge efter en bäddsoffa så till slut köpte vi en billig på Jysk, för det viktiga är att den är bred nog för två personer och inte svindyr. Visst är det härligt med sol!
Ylva

2018-02-26 @ 11:35:13
Postat av: Ami

Men så härligt att du har kunnat njuta i solen! Och bäddsoffan blir säkert snart invigd!
Kram

Svar: Ja, du vet ju hur värdefulla soltimmarna är här! Jag sitter i soffan ibland åtminstone. :-) Kram!
Ylva

Postat av: Ama de casa

Men? Ni kunde väl ha tagit bäddsoffan ut till stugan? Hur svårt kan det va??? ;-) Nåja. Den blir nog invigd vad det lider :-)

Härligt med solen där på slutet!

Svar: Det skulle vi såklart ha gjort! Skit också! Jag får väl provsova själv där då.
Ylva

2018-02-26 @ 19:37:00
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0