Växjö bibliotek

Idag gjorde jag studiebesök på Växjö bibliotek.
 
En kompis som jobbar där visade mig runt, här vid regnbågshyllan. 
 
Det här är en hylla med lättläst för vuxna.
 
Här har de en hylla för nysvenskar.
 
Biblioteket har tjusiga trappor.
 
Det var svårt att låta bli att röra trådarna.
 
Jag åt en stor kebabtallrik på Via Venetto. 
 
Sedan träffade jag en annan bibliotekariekompis, som hade varit och haft djungelgympa på en filial (sportlovsaktivitet för barn), och drack en frapino med jordgubbar och vit choklad som jag blivit tipsad om. Supergod! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Tänk vilka fina bibliotek vi har i Sverige! Ingen självklarhet i alla länder. Själv ser jag fram emot när vårt nya skolbibliotek är klart för just nu läser eleverna för lite.

Svar: Vad spännande med ett nytt bibliotek! Det är synd att många filialer har stängt, men här går det åtminstone en bra bokbuss.
Ylva

2018-02-22 @ 20:37:56
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Fint bibliotek där!
Den där skylten var mer som en uppviglingsskylt. Rör ej... Det är ungefär som dom där skyltarna med "Fotografering förbjuden" :-)

Fin bild på dig också!

Svar: Och "Gå inte på gräset"... Jag blir glad av bröllopsbilderna, det var verkligen en perfekt lycklig dag.
Ylva

2018-02-23 @ 10:47:56
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0