Ingvar Kamprad

Mannen som möblerade Sverige, Ingvar Kamprad, har dött. Det kommer att uppmärksammas särskilt mycket här i IKEA-land. A:et i IKEA står för Agunnaryd, som ligger två mil bort här i Ljungby kommun. Makens pappa, som dog 1984, kände Ingvar när de var unga. De gjorde till och med affärer ihop, åkte runt i gårdarna och sålde pennor och annat men när Ingvar började satsa på möbler drog sig svärfar ur tyvärr... 
 
Här är min IKEA-favorit, en byrå som sväljer enormt mycket. Den högra sidan är min och där har jag alla mina trosor, strumpor, linnen och T-shirts. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Oj... Kanske inte det bästa beslutet som din svärfar fattade...

Ja, nog har han möblerat Sverige alltid! Och stora delar av världen också. Jag eldade några av hans värmeljus till hans minne igår kväll. Vilket jag i och för sig gör varje kväll så här års, men igår tänkte jag extra på honom.

Svar: Och satt Sverige på kartan, som är ett irriterande uttryck. De flesta har ju hört talas om IKEA om man säger att man är svensk.
Ylva

2018-01-29 @ 10:59:18
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0