Kulturnatten i Växjö

Igår var jag på Kulturnatten i Växjö. Jag och kompisen jag sov över hos gick ut vid fyratiden men hann med ganska mycket ändå.
 
En gammaldags affär.
 
Ateljé Magnus med akvareller av Magnus Peterson.
 
Domkyrkan där jag gick på en tornvandring. Vi fick gå i en brant trappa från 1400-talet och titta ut genom det lilla fönstret längst upp till vänster. 
 
Framför Det fria ordets hus var det invigning av kvällen med en ung trumpetgrupp och ljusshow. (Det snöade och är inte mitt finger i överkanten.)
 
Konsert med Vasas flora och fauna på Kafé Deluxe. Som alltid var det en trevlig kväll med för många roliga saker att göra för att hinna med alla. I år var det över 70 punkter på programmet!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken trevlig helt det blev men nu är måndagen här igen...

Svar: Med besked. Här är det regn och halv storm... :-(
Ylva

2018-01-29 @ 06:49:15
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Såg väldigt trevligt ut det där :-)

Haha! Nästa gång jag får med fingret i bild så ska jag också skylla på snön - tack för tipset! :-D

Svar: Varsågod! Jag redigerar inte mina bilder så ni får den oftast osminkade verkligheten hos mig. :-)
Ylva

2018-01-29 @ 10:55:07
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

lanthandel och swish, lite blandning av olika tider :)

Svar: Ja, och en väldig blandning av olika kulturyttringar. :-)
Ylva

2018-01-29 @ 13:40:26
Postat av: Ami

Ni verkar haft en väldigt trevlig helg :)

Svar: Ja, det var kul, och jag har ätit en massa gott också. :-)
Ylva


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0