Ljusprydnader

Jag blir lite ledsen nu när de tar ner all julbelysning. 
 
Idag tog de stjärnan i rondellen.
 
Jag hoppas att det här huset behåller sina fasadflingor ett tag till. 
 
I Haga i Göteborg har de fina hjärtslingor. 
 
Det här kan vara Prinsgatan (eller något annat kungligt). 
 
Väninnan bor på Hisingen vid Ramberget och här har de stora stenar som åretruntprydnad, och när jag var där dessutom favoritmönstret "nakna grenar mot ljus himmel". 
 
På balkongen har hon en flamingo. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Men visst blir det mörkt när all belysning försvinner. Vi har vår utomhusbelysning kvar och för min del får den gärna stanna ett tag til1

Svar: Ja, om man har till exempel som en ljusmatta över en buske eller ett träd kan man ha kvar den ett tag till.
Ylva

2018-01-16 @ 20:54:05
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Jag saknar också juleljusen. Tycker gott att dom kan få vara kvar tills det blir ljusare av naturliga skäl. Cool flamingo! :-)

Svar: Visst är den fräsig! Det är ganska många som har kvar lampor i trädgården fortfarande, som tur är.
Ylva

2018-01-17 @ 10:50:40
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Visst blir det mörkt och lite dystert när de tar ner belysningen...

Svar: Ja, de kunde låta en del, som inte är så juliga, vara kvar ett tag till!
Ylva


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0