Stjärnsund och Dalhalla

Igår ville maken åka till Stjärnsund för han har snokat reda på en man som säljer båttillbehör där. 
 
Det var trevligt för de hade marknad där.
 
Det finns små gulliga bodar där de säljer hantverk. 
 
Stjärnsunds herrgård är pampig.
 
Här upptäckte jag världens sötaste lilla bibliotek! De får böcker hitskickade från kommunbiblioteket i Hedemora. 
 
På kvällen åkte vi med mamma och pappa till Dalhalla utanför Rättvik. Det är ett gammalt kalkstensbrott som de gjort om till konsertarena. 
 
Vi såg Malena Ernman med gästerna Helen Sjöholm, Sarah Dawn Finer och Nisse Landgren. Det var en härlig kväll med ljuv musik och det blir en speciell stämning nere i gropen, där det är särskilt bra akustik.

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Vilket fantastiskt väder och vilken underbar konsert det måste ha varit! :-)

Svar: Nu har vi vant oss vid fint väder, men det var verkligen en härlig kväll!
Ylva

2018-07-08 @ 14:25:43
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: znogge

Vilken härlig dag! Kan tänka mig att akustiken var fantastisk.

Svar: Det är en otroligt fin konsertlokal, tycker artisterna också!
Ylva

2018-07-08 @ 21:48:03
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Ja, visst är det mysigt i Stjärnsund

Hade tänkt gå på nån tillställning i Smedjan, men datumen har inte passat mig :(

Svar: Smedjan vill jag också till. Min bror hade sin bröllopsfest där. :-)
Ylva

2018-07-09 @ 12:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0