Göteborgshelg

Jag har varit i Göteborg och hälsat på kompisar i helgen.
 
 
I fredags var vi på Liseberg på konsert med Mando Diao som var jättebra och det var en härlig kväll!
 
I lördags var vi på brunch på Hängmattan, Musikens hus. Väninnan är vegetarian och jag hittade ovanligt mycket gott för att vara på en vegbuffé.
 
 
Det fanns en hel del godsaker också.
 
Därefter gick vi på en food market som var lite av en besvikelse för att det var för mycket folk på för liten yta.
 
Vännen som jobbar på Göteborgs universitetsbibliotek visade oss deras fina uteplats på taket. Dock var det inte så mycket utsikt just på grund av tak.
 
Väninnan bor vid Ramberget som däremot har en storslagen utsikt över hela stan.
 
Igår kväll gick vi på mitt gamla stamställe Dubliners som bytt namn till Irish embassy.
 
De hade goda drinkar med glassiga namn som Päronsplitt och Piggelin.
 
Innan jag åkte hem idag lunchade vi på Ölstugan Tullen. Vi åt slottsstek och panerad ost och det var stora portioner, prisvärt (endast 100 kr/st) och väldigt gott!
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken härlig helg du har haft! Det fina vädret gör dessutom inget sämre :D

Svar: Vi hade det fantastiskt! Jag hade så många bra förslag som de gick med på. :-)
Ylva

2018-06-04 @ 06:00:41
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

En härlig helg! Och tur för dig att det finns så många vegetariska godsaker ;-)

Svar: Haha, ja, men jag fattar inte riktigt vitsen med plättar utan ägg. ;-)
Ylva

2018-06-04 @ 09:41:24
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Ser ut som ni haft en trevlig helg. Bra musik och god mat, och trevligt umgänge, då finns inte mycket att klaga på :)

Svar: Det var jättekul att träffa vännerna och kul att låta de två träffa varandra. Det brukar bara bli hos oss på Valborg annars.
Ylva

2018-06-04 @ 11:16:25
Postat av: Ami

Vilken toppenhelg du har haft :)

Svar: Ja, det får jag lov att säga!
Ylva

2018-06-04 @ 18:50:15
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: emma

åh så kul att se mando diao

Svar: Ja, de var bra live och det var en härlig varm kväll!
Ylva

2018-06-04 @ 21:02:59
URL: http://nouw.se/islycka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0