Kulturkullan

Vecka 23
 
* Läser: Livsform t ex snigel av Catharina Ståhlgren. Lustig titel, tyckte jag, och tackade ja till ett recensionsexemplar.
 
Livsform t ex snigel : om bönen och det obönhörliga
 
 
* Lyssnar på: What happened to us med Chris Kläfford på Spotify. Singel från 2018.Jag fick just veta att han ska komma hit till Ljungby i sommar och då ska jag gå dit. Jag brukar inte lyssna på country men gillar hans röst.
 
* Veckans klipp: de har fått en tapirunge på Kolmården, men det här är en gammal film från ett annat zoo.
https://www.youtube.com/watch?v=2Djjtnokvs4
 
* Veckans händelse: Nationaldagen på onsdag, vilket betyder att det är nationalafton imorgon. Då ska vi nog grilla och bo i stugan.

Kommentarer
Postat av: Znogge

En lustig titel minst sagt så jag hoppas att boken är bra. Själv har jag precis läst ut "Mitt hjärtas oro" och den var mycket bra.

Svar: Ja, den har jag bara hört bra om. Snigelboken bra än så länge.
Ylva

2018-06-05 @ 06:22:53
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Dom är ju bara föööör söta!
Men om du ska driva en tapirhanne framåt bör du inte gå rakt bakom. Dom kissar verkligen rakt ut! Det har jag lärt mig den hårda vägen :-D
Sååå många användbara visdomar jag kan sprida, va? ;-)

Svar: Haha, värdefull kunskap ju! Jag har stått bakom ett får när vi klippte henne och då stresskissade hon på mitt ben.
Ylva

2018-06-05 @ 09:35:25
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0