Om hår

Jag är ointresserad av hårvård och att greja med frisyrer, men nu kommer ett hårinlägg.
 
Den frisyr jag kör med är lång fram och kort bak och jag måste klippa var åttonde vecka ungefär, för att det ska hålla sig någorlunda formbart.
 
Jag trivs som bäst precis före klippning, men vet att jag måste klippa då i alla fall.
 
Idag klippte jag mig och det blir skönt att ha kort hår i sommar.
 
Nu har jag skrivit mycket om mig själv på sistone eftersom det varit för varmt för att göra saker, men framöver blir det student och berättarfestival!

Kommentarer
Postat av: Znogge

En snygg och klädsam frisyr som gjorde att jag insåg att en klippning är akut för min del! Jag borde redan ha bokat tid...

Svar: Varsågod för insikt! ;-) Tänk att det är skönt att klippa sig inför sommaren.
Ylva

2018-06-12 @ 21:43:37
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

En himla fin frisyr som klär dig jättebra!

Själv klippte jag av mig mitt långa hår när det blev för varmt. Hade det mest uppsatt och då blev det som en mössa, phu! Dessutom blev jag väldigt irriterad av småhåren som slet sig och killade förskräckligt mycket i fejjan :-)

Svar: Hår kan faktiskt värma oväntat mycket! Mitt hår blir aldrig långt men när jag gjorde löshårsflätor i Thailand hade jag hår ned till midjan. Det var kul, men maken tyckte att det var jobbigt när jag slängde en kaskad av hår över honom på natten... :-)
Ylva

2018-06-13 @ 09:34:14
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Skönt med en lättskött sommarfrisyr :)

Svar: Lättskött är mitt motto! :-)
Ylva

2018-06-13 @ 11:32:56
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0