I Stockholm

Tidsinställt inlägg pga påsk.
 
Jag vill visa några bilder från när jag var i Stockholm förra helgen.
 
Jag hälsade på min brors familj men bodde i en gästlägenhet med mysig sovalkov.
När jag bestämmer träff med någon i Stockholm är det nästan alltid vid ringen på Centralen, för dit hittar jag. Denna gång träffade jag en gammal klasskompis från Boråstiden.
Vi brukar gå omkring i Gamla stan, här är vid Brända tomten.
Hon vill inte vara med på bild (hon är snygg, men blir dålig på kort) så jag bad henne ta kort på mig istället. Här är jag i Mårten Trotzigs gränd, smalaste gränden i Gamla stan. Hon fick klaustrofobi och ville inte gå här utan stod och väntade medan jag gick fram och tillbaka. När jag kom ut på andra sidan kom det sju-åtta personer från andra hållet, så det tog tid för mig att komma tillbaka och här har jag skrattat mig hysteriskt genom hela gränden.
Det är byggkaos vid Slussen.
Där har de en rolig skyltning mot Kungahuset.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Praktiskt när det finns gästlägenheter att tillgå :-)
Ringen på Centralen är ju en klassisk mötesplats, har träffat många där :-)

Verkar som du har haft det toppenbra i Stockholm!

Hoppas du har ett härligt påskfirande också :-)

Svar: Gästlägenheter är bra, särskilt om man som jag vill sova till tio. :-) Eller så kan man göra som vi och förvara gäster i stugan.
Ylva

2018-04-01 @ 10:13:36
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0