Kejsarn av Portugallien

Igår gick jag med väninnorna på Kejsarn av Portugallien, i en uppsättning från Riksteatern som var här på besök. 
 
Jag var lite orolig innan för hur det skulle gå att sitta i 2 1/2 timme (inklusive paus, som tur var) men det gick bra. Stel i ryggen blir man ju, men själva pjäsen var väldigt bra! 
 
Man fick inte fotografera, men jag valde att tolka det som att jag kunde snikfota när det blev paus. Det var väldigt snygg scenografi och duktiga skådespelare. Jag känner inte till så många skådisar men har sett Lia Boysen på TV. (Någon älskar Hanna, ser jag nu.) 

Kommentarer
Postat av: znogge

Jag tyckte mycket om boken i alla fall!

Svar: Jag har bara läst den som lättläst och pratat om den med en SFI-grupp, men jag ska läsa originalet också. Selma är ju bra!
Ylva

2018-03-16 @ 20:05:46
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ami

Ja, någon älskar nog Hanna :)
Ha en fin lördag!

Svar: Eller så gör hen inte det längre... Det kanske har stått där jättelänge. :-)
Ylva

Postat av: Ama de casa

Trevligt med en teaterkväll med brudarna :-)

Svar: Ja, nu försöker jag övertala dem om att vi ska se en pjäs som heter Bibliotekarien. Jag borde ju åtminstone få se den. :-)
Ylva

2018-03-17 @ 10:34:36
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Den pjäsen får du locka med dig din gamla och din nya kollega på :-)

Svar: Ja, det har vi pratat om, men det verkar svårt att få ihop det.
Ylva

2018-03-18 @ 10:40:36
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0