Kvinnodagen

Jag kommer att fira kvinnodagen med att få massage och gå på quiz med ett gäng kvinnovänner. I vårt hem är det inte jämställt utan maken gör det mesta på grund av att jag är handikappande opraktisk och han är fixarfantomen. Oftast är det jag som handlar, lagar mat (enkel kok- och stekning) och diskar och så har maken hand om gården, djuren, huset, bilen och allt annat. Han tjänar mycket mer än vad jag gör, och det är rimligt när han har företag och jag jobbar 60% kommunalt. Jag tycker självklart att det ska vara lika lön för lika arbete, men man får välja sina strider och jag är en nöjd och bortskämd kvinna.
 
Min man som gillar att vara självförsörjande satte potatis i somras och det är ju fint och trevligt att vi fortfarande har egen potatis, men igår skulle jag koka en som såg ut så här inuti. Hur går det ens till?

Kommentarer
Postat av: Ami

Massage är verkligen skönt att få. Tyvärr blir det alltför sällan.
Men potatisen såg inte helt kry ut!

Svar: Visst ser potatisen sjuk ut! :-(
Ylva

Postat av: Znogge

Än har vi en bit kvar på jämställdhetens väg tyvärr... Men det går i alla fall på rätt håll om än för sakta i vissa länder!

Svar: Absolut. Saker som borde vara självklara är inte det.
Ylva

2018-03-08 @ 21:21:15
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0